Svar på kommentar

Från: Alva
 
Hej! Vad använder ni för kamera då ni fotar ponnyerna i rörelse. Har ni några bra tips på kameror! Länka gärna:)
 

 
Svar: Hej! Vad kul att du frågar. Det är mest jag (Evelina) och Linnéa som fotar och lägger upp bilder så jag berättar om våra kameror!
 
 
Jag har en Canon eos 600d och Linnéa har en Canon eos 700d. Skillnaden är att Linnéas är av en nyare modell och något bättre. Båda är digitala systemkameror.
 
Här är en bild på Canon eos 700d:
 
 
Men det är oftast objektivet som spelar roll när man ska fotografera hästar i rörelse. Man behöver ett snabbt och ljuskänsligt objektiv - så bilderna inte blir suddiga eller mörka och korniga. Vill man fota hästar på långt avstånd så kan ett zoomobjektiv underlätta också!
 
 
Vi använder oss mestadels av 2 objektiv. Jag har ett zoomobjektiv som heter Tamron SP 70-300mmDet fungerar jättebra när man fotar i ridhus och överallt egentligen. Jag är supernöjd verkligen!
 
 
Linnéa använder oftast ett objektiv med fast brännvidd, vilket betyder att man inte kan zooma. Objektivet heter Canon EF 50mm, bilderna blir ljusa och bakgrunden blir sådär fint suddig när man fotar med det!
 
Här är bilder på objektiven:
 
 
Vi har ju bara fotat med Canon-kameror så kan bara tipsa om dem. Själv så är jag jättenöjd med min 600d! Den är ganska simpel att använda och man kan välja mellan automata inställningar, halv-manuella och helt manuella inställningar - så den passar både nybörjare och mer erfarna fotografer! 
Den är kanske inte den billigaste kameran, men inte heller den dyraste. Jag fick spara ett bra tag innan jag köpte den, men det är helt klart ett av det bästa köp jag nånsin gjort! 
 
 
Om man inte vill använda sig av den här typen av systemkameror så finns det massor av kompakta systemkameror samt "vanliga" kompaktkameror. Jag har tyvärr inte så bra koll på den typen av kameror men man kan söka på internet och hitta recensioner om dem!
 
 
Här är lite bilder som vi fotat med våra kameror:
 
 
 
 
Här är ett exempel på hur bakgrunden blir när man fotar med Canon EF 50mm - objektivet! Väldigt fint när det blir sådär suddigt!


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0