Hur man hittar till SURF´s sommarbete 2014!

Nu ska ni få en vägbeskrivning till årets sommarbete!
 
Jag tänkte beskriva 2 olika vägar dit. En från SURF och en från stan.
 
Jag börjar att beskriva vägen till betet från SURF!
 
1.
 
Den blå ringen är SURF. Om man kör förbi infarten till SURF och fortsätter tills man är i höjd med ridhuset så kommer man till en bro på vänster sida. Kör över bron och sväng direkt till höger efter den.
 
 
 
2.
 
Följ sedan vägen ungefär 100 meter till du kommer till en fyrvägskorsning. Ta vänster i den.
 
3.
 
Efter det kommer ytterligare en korsning. I den stora korsningen kör man rakt fram.
 
 
4.
 
Sen följer man vägen rakt fram i ca. 3-4 kilometer till man kommer upp i byn Degernäs. Det ser ut såhär:
 
 
5. 
 
Kör igenom första delen av byn tills det blir lite mer öppet. Som på bilden nedan. Det kommer synas en busshållplatsskylt på höver sida, vid den svänger man höger!
 
 
6.
 
Sen följer man grusvägen ett par hundra meter och så kommer man se beteshagen på höger sida! :)
 
 
Så, nu tänkte jag beskriva vägen från stan som är betydligt kortare om man bor i stan.
 
1. 
 
Jag utgår från att man kan hitta till Umeå Airport. Så jag ritar bara vägen från antingen Tegsbron eller "Strömpilenbron".
 
2.
 
Här är då alltså Umeå Airport. Man kör förbi flygplatsen efter stora vägen och följer den rakt fram i 2-3 kilometer.
 
 
3.
 
Sen kommer man till en skylt där det står Degernäs på. I den korsningen svänger man alltså höger som det står så fint på skylten.
 
 
4.
 
Sen följer man vägen tills man kommer upp i Degernäs by. Där svänger man vänster vid första korsningen. Som på bilden nedan.
 
 
5.
 
Sen så följer man bara den vägen rakt fram ett par hundra meter så ser man beteshagen på höger sida! :)
 
 

 
Jag skulle inte rekomendera att ta vägen förbi flygplatsen om man cyklar. Det finns ingen cykelbana längs vägen utan det är bara en väggren. Så då är det bättre att ta vägen förbi SURF om man cyklar! :)


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0