3

 
Den här gången bjuder vi på en rolig berättelse som Linnéa var med om!
 
Det var nu i augusti när vi hade ridit tillbaka hästarna till SURF från betet. Vi skulle rida igång hästarna några dagar efter och jag hade Nixon. 
 
En av dagarna kom vi ganska tidigt till stallet, vi gick och hämtade hästarna för att rida ut i skogen. Elvira, Ebba och Jessica ställde sina hästar utanför stallet vid stockarna, medan jag och Evelina ställde Nixon och Porter inne i kallstallet. Det var inget spån i spiltorna eftersom det inte står några hästar där under sommaren, men vi ställde dom där ändå då vi bara skulle borsta. 
 
Självklart bestämmer sig Nixon att det är superläskigt där inne och han bara måste bajsa flera gånger, sen kissar han också och det blir världens pöl i spiltan. Jag tänker att jag får ta bort det sen, och fortsätter borsta.
 
Sen när jag ska kratsa hovarna böjer jag mig ner - och PLASK! Jag kollar ner och jag har alltså tappat ner min mobil i Nixons kisspöl! Haha, jag tog upp den snabbt som blixten och sprang in till toan där jag i princip tvättade den under kranen. När jag sen kom tillbaka frågade dom andra vad som hänt eftersom jag bara sprang iväg... "jag tappade mobilen i Nixons kiss", haha.
 
Sen har vi en berättelse från en av er läsare också:
 
Jag ramlade av Ryza under gymkana på en julavslutning ett år, inget konstigt kan man tycka förutom att jag ramlade av bakom henne, landade på fötterna och fortsatte banan springandes bakom henne med tyglarna fortfarande i händerna! 

Tur att hon är snäll ;)
 


Glöm inte att skicka in era egna berättelser till [email protected]!

Postat av: Anna

Åh fina ryza :( vila i frid

2013-10-22 @ 17:22:30

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0