2

 
Den här historian är också från oss i stallfemman, den här gången är det Elvira som varit med om något. 
 
Det här var för några år sen. Jag hade bestämt mig för att byta från min ridgrupp till en som är lite bättre, det var även den som Linnéa och Ebba gick i. Dom hade redan galopperat ganska mycket medan jag inte hade gjort det så jag var riktigt nervös. Inte blev det heller bättre av att jag skulle rida en ponny som sist hade bockat när jag red (minns ni Polapir, Pirre?). 
 
Allt gick fint tills vi skulle sitta upp på hästarna. Jag tar foten i stigbygeln, räknar till tre, hoppar upp och RITSCH! Jag kollar förvånat ner och ser till min förfäran att mina ridbyxor spruckit! Vad var oddsen liksom?
 
Som tur var så gick resten av lektionen bra och jag ångrade aldrig att jag bytte grupp!



Glöm inte att skicka in era egna berättelser till [email protected]!
 


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0