Fina frisyrer

 
Igår ägnade Jessica Häggling hela dagen åt att frisera våra ridskolehästar! Här är en hälsning från henne:
 
"Alla hästarna är nu nyklippta. Relios bad om att få se ut som ett fullblod (vilket jag försökte), Crazy Kate vägrade låta mig klippa hennes lugg, Porter sög på min jacka och Mageno dog av skräck när jag tog fram en stege..
På Sigma hittade jag inge hår att klippa och gällande Nix svans... så klippte jag den rak..(D.v.s jag kapade 4 hårstrån längst ner)
Hercules förvandlades från  en travhäst till en riktig Grand Prix häst och Nixon ser ut som en ascool tävlingsponny. Fina Tildas svans släpar inte längre i marken och Gandalf ser ut som den Maffia-boss han är. 
Från 09.00 på morgonen till 21.00 på kvällen idag har jag klippt manar. Blåsor på händerna... men väldigt stolt över att jag allvarligt tror att vi har Västerbottens snällaste hästar. Inte EN av dem hade öronen bakåt en enda gång.
Nu är det upp till er att pyssla om pälsarna!! Kör hårt!"
 
 
Och här har vi bildbevis!
 
FÖRE:                                                                           EFTER:
 
 
 
 
 
Gandalf efter klippning:
 
 
/Evelina
 
 
 
 
 


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0